vakarelis

Jei norime būti padėties šeimininkai, reguliuojantys savo maitinimąsi vakarėliuose, šventėse, reikėtų laikytis keleto rekomendacijų.

Iki renginio

1. Šventės dieną išlaikykite savo valgymo režimą, tačiau rinkitės mažiau kaloringą maistą.

2. Prieš keliaujant į vakarėlį, būtina užkąsti. Tuščias skrandis vakarėlio metu gundys persivalgyti.

 

Renginio metu

1. Jei įmanoma, maistą rinkitės pagal savo maitinimosi planą.

2. Jei norisi, ragaukite įvairių patiekalų, tačiau venkite tų, kurių paruošimo būdas gali žaloti Jūsų sveikatą: riebaluose virtų patiekalų, riebių padažų.

3. Vakarėlio metu nėra reikalo valgyti „kasdieninių produktų“. Pavyzdžiui, paprastai išvirtos bulvės ar įprastinė duona, kasdieninis sūris – žinomo skonio – nebūtina jų ragauti, geriau visai atsisakyti.

4. Jei tenka vartoti alkoholio, rinkitės mažiau kaloringus gėrimus (sausas vynas geriau nei likeris ar alus). Atsargiau su kokteiliais – paprastai juose gausu kalorijų.

5. Gerkite daugiau nei įprasta vandens. Netikėkite tais, kas draudžia gerti prieš valgį, valgio metu ar pavalgius. Šios rekomendacijos skirtos tik tam tikromis ligomis sergantiesiems (pvz., esant padidintai rizikai dempingo sindromo). Puiku vandenį parūgštinti citrinos ar laimo sultimis.

6. Valgykite kuo lėčiau. Pajuskite kaip keičiasi maisto skonis jį kramtant.

7. Koncentruokite dėmesį į kitus vakarėlio akcentus: žmones, muziką, pokalbius, ne vien į maistą.

8. Stenkitės būti greta nevalgančių vakarėlio svečių.

9. Jeigu esate vakaro šeiminkai, maisto likučius supakuokite ir pasiūlykite išsinešti svečiams.

 

Po renginio

1. Tik nesijauskite kalti dėl dalyvavimo vakarėlyje.

2. Kuo greičiau pradėkite įgyvendinti savo įprastą maitinimosi planą.

3. Būtinai įtraukite papildomo fizinio krūvio: pasivaikščiojimai, sporto klubas, plaukimas, dviratis – padės ne tik „sudeginti kalorijas“, bet ir neleis „subujoti“ kaltės jausmui.

Linksmų, nuotaikingų švenčių!:)

Parengė gydytoja dietologė Edita Gavelienė