Naujausi

Mariaus sėkmingo lieknėjimo istorija

On Rugpjūčio 9, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

Visą gyvenimą buvau kūdas, svėriau nedaug iki kol sukako 25 metai, tada staiga ėmė kilti svoris. Pradžioje džiaugiausi, kadangi tapau stambesniu, vyriškesniu :-) Tačiau kuo toliau, tuo sunkiau pasidarė gyventi, judėti. Tapo sunkiau įsigyti rūbų, nes reikėjo kuo toliau, tuo didesnių dydžių, žodžiu, pasunkėjo gyvenimas visapusiškai. Su šeima valgėme viską nekreipdami dėmesio nei į sveikumą, nei į naudingumą, tiesiog skanu ir valgom. Svorį mesti pradėjau, kai nusibodo kankintis, būti visada pavargusiu, tinginiu, nervuotu ir visa kita. Bandžiau laikytis dietų, savų, ne kažkieno rekomenduotų. Jos gal ne visai dietos, tiesiog atsisakiau įvairių padažų, mažinau porcijas ir panašiai, bet jei numesdavau kelis kg, po kelių savaičių grįždavo dvigubai. Esu numetęs 9 kg, bet jie greit grįžo su kaupu. Su nesveika mityba įsitaisiau skrandžio refliuksą, turėjau pastoviai vartoti vaistus. Kad aš pats nesugebėsiu numesti svorio sveikai, supratau, kai pamačiau savo bendradarbio, kuris lankosi pas dietologę, pasiekimus. Tuomet nusprendžiau kreiptis į gydytoją dietologę. Apsilankius ji nuskenavo mano kūną tam tikru aparatu, išanalizavo ir domėjosi, ką valgau, ko ne, ka mėgstu, ko ne, klausė, kokiom ligom sergu ar ne. Tuomet sudarė mitybos planą, patarė, kaip jo laikytis, sakė, jei kokių neaiškumų bus, susisiekti. Tačiau planas buvo puikus, labai aiškus, ėmiau jo laikytis. Jau po pirmos savaitės pajutau stulbinančius rezultatus, nebereikėjo vaistų nuo refliukso, ėmė kristi svoris palaipsniui, ėmiau jaustis lengviau, energijos atsirado. Visa tai skatino nesustoti. Lankiausi dar tik 2 kartus, pirmą kartą ir po 4 mėnesių – antrą. Kadangi dirbu vairuotoju ir esu dažnai komandiruotėse, tai nebuvo galimybės apsilankyti anksčiau. Susitikimų metu dietologė domisi mano mityba, mano dienotvarke, taip ji gali sureguliuoti mitybą, bent aš taip manau.

Kai apsilankiau pas dietologe, pradinis mano svoris buvo 119,6 kg. O dabartinis svoris yra 100.6 kg. Tad per 4 mėnesius numečiau 19 kg. Tikslas dar nepasiektas, liko numesti 7-8 kg, na galbut daugiausiai 10 kg, ir tikrai, kol nepasieksiu tikslo, nesustosiu. Pradžia, tos pirmos 2-3 savaitės, buvo sunkokos, kadangi visa mityba pasikeitė, nebeliko visų “skanių” nesveikų produktų, atsirado tikrai skanūs ir sveiki produktai, be to niekada nemokėjau ir nemėgau gamintis valgyti, bet išmokau ir pamėgau. Žinoma, dar sunkiau tai, jog aš turėjau gamintis mašinoje dirbdamas, o ne namie virtuvėje, bet kai nori, viskas įmanoma. Dabar jau viskas savaime vyksta ir jokių sunkumų nebėra, tik džiaugsmas savo pasiekimu. Svorį išlaikyti ruošiuosi taip, kaip paaiškins dietologė, galbūt bus kažkoks planas palaikymui svorio, nes grįžti prie savo senos nesveikos mitybos nebėra noro. Atvirai pasakius, nesitikėjau, kad viskas taip sklandžiai pavyks, todėl niekam nesipasakojau, tik artimiausiems. Maniau, jog neįstengsiu ir tada tik apsijuoksiu prieš visus, visi laikys silpnu ir šaipysis, bet kai žmonės ėmė klausinėti, kas nutiko ir pastebėjo, kad numečiau svorio, tuomet užsikabinau dar labiau už sveikos mitybos, geros savijautos ir svorio kritimo, supratau, kad aš tikrai įstengiau ir nesustosiu, eisiu toliau. Tada pradėjau pasakoti, kur lankiausi ir kaip metu svorį. Manau, kad visos tos dietos yra žmonių kankinimas, badavimas ir sveikatos žalojimas, reikia eiti pas tikrą specialistą dietologą, kuris subalansuos mitybą ir mesite svorį sveikai ir pakankamai lengvai be kankinimųsi. Todėl patariu, žmonės, nesnauskite, nekankinkit savęs, eikite kuo skubiau pas specialistus, rūpinkitės savimi, savo sveikata savo išvaizda.

Noriu be galo padėkoti dietologei KRISTINAI JASMONTIENEI už visą pagalbą iki šios dienos ir ateityje. Jūs visiškai pakeitėte mano gyvenimą tik į gera ir dėl sveikatos, ir dėl bendros savijautos, dėl išvaizdos. Dabar džiaugiuos galėdamas nusipirkti rūbų, kurie patinka, o ne kurie tik tinka. Jaučiuosi dabar neapsakomai gerai, tai reikia patirti pačiam, nupasakoti nelabai išeina, tad visiems, kam reikia, siūlau patiems kreiptis į specialistus ir siekti norimų rezultatų, nes jei aš dirbdamas tolimųjų reisų vairuotoju ir gyvendamas komandiruotės metu mašinoje, sugebėjau pasiekti tokių rezultatų, manau, kiekvienas sugebėsite, sėkmės!

 Marius laikėsi Asmeninės lieknėjimo programos.

 

zana-antonova1

Kokius sveikus ir naudingus bei skanius užkandžius parinkti mažiesiems, rasite straipsnyje parengtame konsultuojant mūsų gydytojai dietologei Ž. Antonovai.

SKAITYTI STRAIPSNĮ

 

 

zana-antonova1

“Gydytoja dietologė Žana Antonova teigia, kad renkantis maisto produktus itin svarbu pažvelgti į ant pakuotės nurodytą maistingumo deklaraciją bei sudėtį. Maistingumo deklaracijoje galime rasti produkte esančių maistinių medžiagų – riebalų, sočiųjų riebalų rūgščių, angliavandenių, cukrų, baltymų ir druskos – kiekį bei energinę vertę.” SKAITYTI VISĄ STRAIPSNĮ

Šaltinis – www.jp.lt

 

Galinos sėkmės istorija

On Birželio 11, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

Einant metams, kūno svoris nuolatos augo. Kasdieninis stresas, netvarkingas valgymas, fizinio aktyvumo sumažėjimas atliko savo juodą darbą. Mūsų šeimoje tėvai nuo pat vaikystės ypatingą dėmesį skyrė mitybai. Jie manė, kad, jeigu vaikas rubuilis, reiškia yra sveikas.
Viršsvoris pradėjo mane varginti, kai svoris persirito 100 kg. Vargino atsiradęs dusulys einant, ypač, lipant laiptais, nepatogumas aunantis batus. Taipogi nepatiko savo pačios atspindys veidrodyje.
Du kartus per savo gyvenimą savarankiškai buvau numetusi 17 kg., skaičiavau kalorijas. Tačiau kaskart jis sugrįždavo. Dabar aš jau žinau savo klaidas. Nuolat lankydavo mintys, kad reikia kažką daryti. Apsispręsti padėjo netikėtas posūkis gyvenime ir štai- aš pas dietologą. Startinis svoris buvo 108 kg. Praėjo 10 mėn., ir aš palengvėjau 20 kg. Rezultatas mane labai džiugina, bet aš planuoju palengvėti dar 10 kg, ir nesvarbu per kokį laikotarpį. Aš ne sprinterė. Kai pradėjau svorio mažinimo procesą, galvoje sukosi mintys, ar sugebėsiu, ar pajėgsiu, tačiau pasirodė, kad pradėti sunkiau, nei veikti. Pirmieji proceso rezultatai sukėlė tokį džiaugsmą, kad tai sunku apsakyti žodžiais. Aš iš esmės pakeičiau savo maitinimosi įpročius, kas man labai patinka. Grįžau prie to, kas anksčiau atrodė neįmanoma.
Prisimenu dažnai savo vieną draugę, kuri periodiškai “meta” svorį, laikosi įvairiausių pavadinimų dietų. Jai tai nukrenta, tai grįžta svoris, kaip sūpuoklės. Tai alkana, tai nutrūkusi šlemščia viską iš eilės.
Niekada nesigailėjau išleistų pinigų, kuriuos išleidau konsultacijoms. Gydytojai dietologai puikiai išmano savo darbą- didelis Jiems ačiū. Šį laišką rašau, tikėdamasi, kad jis padės kam nors apsispręsti, žengiant lemtingą žingsnį. Aš dabar jaučiuosi puikiai, to iš visos širdies linkiu visiems skaitantiems šitą laišką.

 

KLINIKOS DARBO LAIKAS

On Gegužės 11, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

Informuojame, kad Dietologijos klinika nuo gegužės 14 dienos iki gegužės 21 d. nedirbs. Iškilus klausimų arba norint užsiregistruoti, rašykite į info@dietos.lt, atsakysime Jums ir užregistruosime po gegužės 21 dienos.

 

On Vasario 28, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

NEDIRBS

 
VLMEDICINA.LT | Šaltinis: vlmedicina | 2018-02-14 00:02:26

Klausimas. Dažnai tenka skaityti, jog sveikiausias maisto gaminimo būdas – virimas, troškinimas. Noriu paklausti, kaip dietologai vertina kepimą orkaitėje – ar tai toks pat nesveikas gaminimo būdas, kaip kepimas keptuvėje. Kokių taisyklių laikytis, kad kepimas orkaitėje būtų sveikesnis? Onutė.


© VLMEDICINA.LT (A. Kubaičio) nuotr.

Atsako gydytoja dietologė Žana Antonova

Sveikas (tausojantis) gamybos būdas – tai toks maisto ruošimo procesas, kuris maksimaliai išlaiko arba kaip tik atskleidžia maisto gerąsias savybes, jo maistinę vertę bei užtikrina maisto saugą.

Kepimas orkaitėje – vienas iš pagrindinių šiluminio maisto paruošimo būdų, kai maistas kepamas su oro pagalba, be riebalų. Jei laikomasi technologinio proceso (gaminant laikomasi tinkamo temperatūrinio bei laiko režimo), šį gaminimo būdą galima priskirti prie sveikų gaminimo būdų. Todėl labai svarbu įvertinti, kas ir kiek bus gaminama orkaitėje (taip pat kaip gaminant ir kitais būdais). Kitaip, gaminant per ilgai, maistas netenka daug maistinių medžiagų, vitaminų bei dažniausiai netenka savo skoninių savybių.

Gaminant reikia nepamiršti apie papildomus ingredientus, dedamus į patiekalą: druska, cukrus, įvairūs prieskonių mišiniai ir padažai su galimai juose esančiais sintetiniais priedais. Jų didelis kiekis mažina maisto sveikatinantį poveikį.

 

Sveikos mitybos akcentai

On Vasario 13, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

Praėjusių metų pabaigoje vykusioje kasmetinėje Dietologų konferencijoje dalyvavusi doc. dr. Edita Gavelienė skaitė pranešimą sveikos mitybos klausimais.

Pagrindinės tendencijos bei įdomesni faktai gydytojos dietologės Editos Gavelienės pranešimo”Naujienos sveikos mitybos rekomendacijose suaugusiems”  santraukoje.

Edita_small

Pagal PSO pagrindiniai sveikatą lemiantys veiksniai žmogaus gyvenime yra: paveldimumas, jaučiamas aplinkos poveikis, medicinos pagalba, gyvensena bei mityba. Pagal svarbą, šie veiksniai išsidėsto sekančiai:

1. Gyvensena ir mityba įtakoja 50% žmogaus sveikatos

2. Paveldimumas – 20%

3. Aplinka -20%

4. Medicinos pagalba – 10%.

Tarytum viskas aišku: galiu pats įtakoti savo sveikatą. Žodžiu, tereikia tinkamai tvarkyti savo gyvenseną, organizuotis maitinimąsi ir tiek. Tačiau ar noriai ta linkme einame? Deja, kaip rodo Vilniaus mokslinikų A.Barzdos, R.Barkevičiūtės, I, Baltušytės, R.Stuko ir S.Bartkevičiūtės 2013-2014 m. atlikto suaugusių ir pagyvenusių Lietuvos gyventojų faktinės mitybos ir mitybos įpročių tyrimo duomenimis, tik 13,4 proc. Lietuvos gyventojų renkasi maistą sveikatos gerinimo (ligų profilaktikos) tikslu.

JAV mokslinikai sudėliojo 7gyvensenos veiksnius, įtakojančius gyvenimo trukmę:

1. Nerūkyti

2. Neviršyti 0,6-30 g alkoholio per dieną

3. Būti fiziškai aktyviu daugiau nei 1 kartą per savaitę

4. Ne mažiau, kaip 1 kartą per savaitę valgyti žuvies

5. Perdirbtų mėsos produktų valgyti ne dažniau nei 1 kartą per savaitę

6. Kasdien valgyti vaisių

7. Kasdien valgyti daržovių

Jeigu sau pritaikyti galime tik 0-2 šiuos veiksnius – gyvename nesveikai, jei 3 – nepakankamai sveikai, jei 4 – sveikai, o jei 6-7 – puikiai rūpinamės savo sveikata.

O kas mūsuose? Anksčiau minėto tyrimo duomenimis, tik 30% Lietuvos gyventojų šviežias daržoves valgo kasdien, o 27-33 % tik 1-2 kartus per savaitę.

Dar 1904-aisiais JAV gydytojas Wilbur Olin Atwater įvardijo pagrindinius sveikatą palaikančio maitinimosi principus:

1. Maistas turi būti įvairus

2. Maisto kiekis turi būti atitinkantis poreikius: proporcingumas, saikingumas

3. Reiktų žinoti maisto produktų energinę vertę

4. Racione turi vyrauti maistingi produktai (turtingi maistinėmis medžiagomis)

5. Racione turi būti mažiau riebalų, cukraus, krakmolo.

Šios sveiko maitinimosi taisyklės aktualios ir šiandien.

Žmogaus organizmo funkcionavimui, vystymuisi būtinos šešios grupės maistinių medžiagų:

1. baltymai (sudaryti iš 20 aminorūgščių iš kurių 8-ias būtina gauti su maistu: triptofanas, leucinas, izoleucinas, valinas, treoninas, lizinas, metioninas, fenilalaninas, augančiam organizmui dar ir histidinas);

2. riebalai (sotieji, nesotieji. Su nesočiaisiais riebalais gaunamos būtinosios riebalų rūgštys: omega-6 ir omega-3);

3. angliavandeniai (paprastieji ir sudėtingieji. Angliavandeniamas priklauso ir skaidulos)

4. vitaminai (tirpūs vandenyje (Vitaminas C (askorbu rūgštis), vitaminas B1(tiaminas), vitaminas B2 (riboflavinas), vitaminas B3 (pantoteno rūgštis), vitaminas PP(niacinas), vitaminas B6 (piridoksinas), vitaminas B9 (folio rūgštis), vitaminas B12(kobalaminas), vitaminas B7 (biotinas) ir tirpūs riebaluose ( Vitaminai A,D,E,K);

5. mineralinės medžiagos (makroelementai (kalcis, fosforas, kalis, natris, magnis, chloras, siera, geležis) ir mikroelementai (manganas, kobaltas, jodas, molibdenas, cinkas, varis, chromas, fluoras ir kt.);

6. vanduo.

Visus šiuos sveikos mitybos komponentus reikia gauti su maistu. Mitybos mokslas, maisto produktus suskirstė į 5 maisto produktų grupes. Kiekviena maisto produktų grupė, žmogaus organizmui suteikia tam tikras būtinas maistines medžiagas

1. Grūdai ir jų gaminiai. Angliavandeniai, skaidulos, baltymai, mineralinės medžiagos ir mikroelementai (Na, K, Ca, Mg, P, Fe) bei vitaminai (B grupės, PP).

2. Daržovės. Mineralinės medžiagos, mikroelementai, vitaminai, organinės rūgštys, skaidulos. Ankštinės daržovės turtingos augalinės kilmės baltymais, vitaminais, mineralinėmis medžiagomis.

Vaisiai. Skaidulos, vitaminai, mineralinės medžiagos, mikroelementai, fitochemikalai.

3. Pieno produktai. Baltymai, fosforas, kalcis, vitaminai ( A, D, B grupės, PP, C).

4. Mėsa, paukštiena, žuvis, kiaušiniai. Baltymai, B grupės vitaminai, geležis, cinkas.

Riešutai, sėklos. Augalinės kilmės baltymai, vitaminai, mineralinės medžiagos.

5. Riebalai. Gyvūninės ir augalinės kilmės (aliejai).

Taigi, svarbiausia organizuojantis savo ir savo artimųjų sveiką maitinimąsi ne kažkokios „dietos“ ar „maitinimosi būdo“ (pvz. be gliuteno, ar veganiškas) laikymasis, o maistinių medžiagų organizmui užtikrinimas. Tiek visavalgis (omnivarinis), tiek ir vegetarinis maitinimosi būdas gali būti ir žalojantis organizmą (kai maistas į racioną įtraukiamas neatsakingai, negalvojant apie jo maistingumą) ir sveikatą palaikantis (kai maisto produktai renkami kruopščiai, žinant jų maistingumus, naudą sveikatai).

JAV Maitinimosi rekomendacijose amerikiečiams 2015-2020 m. sudėti pagrindiniai tinkamo maitinimosi akcentai:

1. Sveiko maitinimosi rekomendacijų laikytis visą gyvenimą.

Tai ne „vienkartinė akcija“. Jau mamos isčiose žmogus turi eiti sveikatą palaikančiąją gyvensenos kryptimi.

2. Rinktis įvairų, maistingą, pakankamu kiekiu maistą.

Maisto produktų įvairovė, tinkamas jų kiekis, aprūpins organizmą naudingomis maistinėmis medžiagomis.

3. Riboti kalorijas gaunamas su pridėtiniu cukrumi, sočiaisiais riebalais. Sumažinti druskos kiekį.

Tiek pridėtinis cukrus, perteklinis sočiųjų riebalų, druskos kiekis, organizmui visai nenaudingi. Tai raciono komponentai palaikantys uždegiminį procesą kūne, neleidžiantis jam visavertiškai funkcionuoti.

4. Rinktis sveikatai palankų maistą ir gėrimus.

Šviežiai ruoštas maistas – pats naudingiausias. Tinkamiausias gėrimas- vanduo.

5. Sveiko maitinimosi principai turi būti taikomi kiekvienam.

Tai ne vieno šeimos ar bendruomenės nario „problema“. Sveiko maitinimosi principų turi laikytis visi šeimos nariai, visi bendruomenės nariai, ne tik asmuo, kurio sveikatos gerinimui būtina koreguoti maitinimąsi.

 

On Sausio 31, 2018, in Dieta/Kaip numesti svorio, by dietossistema
0

Pasiulymas