Viešoje erdvėje yra daug pasisakymų tiek apie raudonos mėsos žalą (didina storosios žarnos vėžio riziką), tiek apie naudą (puikus geležies ir kitų naudingų medžiagų šaltinis). Tačiau ne visuomet pasisakymai yra kvalifikuotai pateikiami ir teisingi.  Tai ne tik Lietuvos, bet ir užsienio problema. Todėl pateikiame Jungtinės Karalystės ekspertų apibendrintas rekomendacijas apie tai (L. Wyness, British Nutrition Foundation, London, UK).

Jungtinės Karalystės Sveikatos departamentas, remdamasis specialistų išvadomis, rekomenduoja valgyti ne daugiau kaip 70 g raudonos mėsos per dieną vidutiniškai (nurodomos pagamintos mėsos kiekis, tai atitinka 100 g žalios mėsos).

Raudonai mėsai priskiriama: jautiena, aviena, kiauliena. Nepriskiriama: vištiena, kalakutiena.

Apdorota mėsa – tai tokia mėsa, kuri buvo pagaminta rūkant, sūdant, vytinant ir t.t., tai yra: dešros, dešrelės, rūkyta, sūdyta šoninė, paštetas, kumpis. Tokios mėsos rekomenduojama vengti.

Praktinės rekomendacijos tokios: jeigu žmogus vieną dieną valgo daugiau kaip 90 g raudonos arba apdorotos mėsos, tai sekančias dienas tokios mėsos turėtų valgyti mažiau arba visai nevalgyti, tam, kad vidutiniškai gautųsi ne daugiau kaip 70 g mėsos per dieną.

Raudona mėsa yra ir gali būti teisingo ir subalansuoto raciono sudėtinė dalis, ir yra geras baltymų, vitaminų D, B3 ir B12, mineralų geležies, cinko, seleno, ilgų grandžių omega-3 šaltinis. Kai kurios šios maistinės medžiagos yra geriau pasisavinamos ir panaudojamos organizme, kai gaunamos būtent iš raudonos mėsos, negu iš alternatyvių mėsai šaltinių.

Vartotojai turi žinoti, kad svarbu kokia skerdienos dalis valgoma ir kaip mėsa paruošiama. Nes nuo to priklauso kiek riebalų yra produkte. Rekomenduojama valgyti liesas mėsos dalis, liesesnį faršą, nupjauti nuo mėsos matomus riebalus, nekepti mėsos ant aliejaus.

Tam tikroms žmonių grupėms raudonos mėsos vartojimas itin svarbus, nes jie turi didesnę riziką anemijai: kūdikiai, mergaitės,  vaisingo amžiaus moterys, kai kurie suaugę žmonės vyresni nei 65 m. Taigi, šie žmonės turi valgyti raudonos mėsos arba gauti geležies iš kitų alternatyvių šaltinių: lęšių, pupų, kiaušinių, žuvies, vištienos, kalakutienos, riešutų, praturtintų pusryčių dribsnių.