1. Pagal antioksidantų kiekį braškės yra 4-os eilėje po juodųjų serbentų, spanguolių ir aviečių.
  2. Vitamino C ir polifenolinių antioksidantų išsaugojimui, braškes reikia suvalgyti per dvi dienas jas nuskynus. Kuo braškės ilgiau laikomos, tuo daugiau naudingų medžiagų netenka.
  3. Geriausia temperatura maistinių medžiagų išsaugojimui yra 2°C, šaldytuve temperatūra paprastai yra aukštesnė – apie 4°C.
  4. Polifenolinių antioksidantų ir vitamino C ženkliai mažiau nesunokusiose ir pernokusiose braškėse.
  5. Šaldymas – spalvą padeda išlaikyti apšlakstymas citrinos sultimis. Geriau išlaiko vitaminą C, jeigu šaldomos nepjaustytos, netrintos braškės.
  6. Braškių naudingosios medžiagos labai jautrios terminiam apruošimui, pH pokyčiams, deguonies poveikiui, saulės šviesos poveikiui, mechaniniam poveikiui. Todėl geriausias braškių konservavimo būdas yra šaldymas. O vaikams – šviežių braškių trynimas, o ne paruoštų tyrelių su braškėmis naudojimas.
  7. Poveikis glikemijai (cukraus koncentracijai kraujyje): yra labai įdomių duomenų, kad valgant stalo cukrų kartu su braškėmis, poveikis glikemijai yra žymiai mažesnis, taigi braškės (tiksliau jų polifenoliai) padeda sumažinti cukraus kiekį kraujyje.
  8. Tyrimai rodo, kad vartojant braškes ne mažiau kaip 3-4 kartus per savaitę po vieną puodelį, sumažėja uždegiminiai rodikliai kraujyje (C-reaktyvus baltymas). Šį poveikį sąlygoja braškėse esantys: antocianinai, elagitaninai, flavonoliai, terpenoidai ir fenolinės rūgštys.
  9. Braškių nauda sveikatai (dėl antioksidantų ir priešuždegiminio poveikio):
  • kardiovaskulinių ligų prevencija
  • kraujo cukraus reguliavimas, cukrinio diabeto rizikos mažinimas
  • tam tikrų vėžio formų prevencijaL krūtų, gimdos kaklelio, storosios žarnos, stemplės

Sezono metu uogų reiktų valgyti kasdien – pvz. viena porcija braškių būtų 1 puodelis arba maždaug 150 g.

 

Maistinė medžiaga Kiekis Paros norma (%) Produkto vertinimas pagal maistinę medžiagą
Vitaminas C 84.67 mg 141.1 puikus
Manganas 0.56 mg 28.0 puikus
Skaidulos 2.88 g 11.5 labai geras
Folio r. 34.56 mcg 8.6 labai geras
Jodas 12.96 mcg 8.6 labia geras
Kalis 220.32 mg 6.3 geras
Magnis 18.72 mg 4.7 geras
Vitaminas K 3.17 µg 4.0 geras
Omega-3 riebalai 0.09 g 3.8 geras